Home & Garden Solutions klantendag
‘Stay on track’ was een evenement met een ijzersterke boodschap

Marc van der Wal opende het evenement.
Op 13 februari 2025 vond het klantenevenement van Home & Garden Solutions plaats. Het decor: Verasol in het Duitse Wachtendonk. Sunmaster, Verasol en Gardendreams ontvingen er in een feestelijke sfeer hun klanten, onder het motto ‘Stay on track’. Een bijeenkomst waarbij de aanwezigen niet alleen getrakteerd werden op eten, drinken en muziek, maar ook een duidelijke boodschap meekregen vanuit de groep. Een boodschap die nog eens extra versterkt werd door de presentatie van Dominique Schreinemachers, veteraan bij het 300 Squadron van de Koninklijke Luchtmacht.
Drie merken samengevoegd voor synergie
Marc van der Wal, salesmanager voor de merken Sunmaster, Verasol en Gardendreams, nam als eerste de microfoon. Hij vertelde dat vorig jaar de drie merken samengevoegd zijn, niet om als één bedrijf naar buiten te treden, maar om als afzonderlijke bedrijven gebruik te maken van elkaars kracht. Deze synergie levert niet alleen intern enorme voordelen op, ook de klanten van de drie bedrijven zien hun verkoopkansen daarmee toenemen. De beste producten, uit één hand geleverd, met maximale support. De accountmanagers promoten in het land dus niet meer één merk, maar tegelijk drie merken.

Dominique Schreinemachers (The Boost Company) hield een betoog waarbij de hele zaal op het puntje van de stoel zat.
‘Succes komt door samenwerken’
Als er één presentatie is die niemand ooit nog zal vergeten, dan is het die van Dominique Schreinemachers wel. Als veteraan bij het 300 Squadron van de Koninklijke Luchtmacht vertelde zij over haar ervaringen tijdens haar keiharde trainingen en de missies waaraan zij deelnam in Afghanistan. Één van die missies werd bijna haar dood, toen de helikopter waarvan zij de stuurknuppel vasthad geraakt werd. Ternauwernood ontsnapten zij, de crew en de passagiers aan de dood, door nog net op tijd in veilig gebied te kunnen landen. Dominique nam het publiek mee in haar terugblik en concludeert dat goede training, een goede voorbereiding en intensieve samenwerking de reddende factoren zijn geweest. Dat geldt volgens haar ook voor de bikkelharde, bijna onmenselijke trainingen die zij voor haar werk heeft gevolgd: alleen samen haal je de eindstreep. “Je kunt plannen wat je wil, maar de actualiteit torpedeert altijd alles”, vertelde zij. “Werken en presteren onder druk is een constant proces van jezelf aanpassen.” Gedrag zorgt voor je resultaat. Iedereen ziet alles echter verschillend, daarom is samenwerken soms moeilijk, concludeerde Dominique.

De zaal luisterde aandachtig naar alle toespraken.

Ook de innerlijke mens werd voortreffelijk verzorgd.
“Alles wordt bezien door de lens van het verleden. Deze lens kijkt echter alleen naar buiten. Succes komt door samenwerken, je bent zelf verantwoordelijk voor wie je toelaat. Waarom doen we niet automatisch wat goed is voor de groep? Kijk eens naar jezelf en bepaal welke ‘jij’ er naar voren moet komen, om de samenwerking succesvol te maken. Zet een stap extra voor mensen, belangeloos, dat doet wonderen.” Een sterke boodschap die ook van toepassing is op samenwerkingsverbanden in de zonweringsector. “Informatie is motivatie”, vervolgde Dominique. “Gezien worden is fijn. Stop met je verwachtingen, maar stel je gewoon flexibel op en stel jezelf open. Dan zie je wat er op je afkomt. Door helder te blijven communiceren en te zeggen wat je voelt, door complimenten te geven en te bedenken ‘wat doe ikzelf nou eigenlijk’ leg je een stevige basis voor een succesvolle samenwerking.”

Een rondleiding door de fabriek van Verasol per trein? Waarom niet!

De zaal mocht lekker los gaan op live muziek.

Cor den Hartogh deed de eindtoespraak.
Onderscheidend zijn in een wereld waarin alles snel verandert
Cor den Hartogh sloot de presentatieronde af. Vijftien jaar geleden begon hij bij Verasol en sindsdien heeft hij al zijn stuurmanskunsten binnen de groep nodig gehad, om de woelige baren van de sector te doorkruisen. “De wereld lijkt een lastige plek geworden”, zegt Cor. “Alles verandert, zo ook de snelheid waarmee dingen veranderen.” Wie niet achter wil lopen, zal vooraan moeten blijven lopen.” Cor benadrukt dat de samenwerking die Sunmaster, Verasol en Gardendreams zijn aangegaan, maakt dat de bedrijven met behoud van hun eigen identiteit stabiel kunnen sturen in deze dynamische tijden. “We maken gebruik van elkaars krachten en stellen ons gezamenlijk in dienst van onze klanten”, zegt hij tot besluit.
‘Stay on track’ was een evenement met goed nieuws, veel optimisme en een ijzersterke boodschap.
Tekst: Jan Mol
Beeld: Bureau van den Oever
Meer nieuws
ZONWERING MAGAZINE is een uitgave van:

Contact
Draeckensteijn Media
Stekkenberg 11
6561 XE Groesbeek
T: +31 6 11704420
E: info@draeckensteijnmedia.nl