Weinor in transitie naar internationaal bedrijf met meer focus op de lokale markten

In een gesprek dat we recentelijk hadden met Coen Goorhuis van Weinor kwam ter sprake dat hij sinds februari dit jaar een nieuwe functie heeft. Een interessante, nieuwe job bij het vertrouwde Duitse merk. Hij praatte ons even bij:
Een nieuwe strategie
“Eigenlijk heeft de overstap van Commercieel Directeur België en Nederland naar International Sales Director al in februari plaatsgevonden”, verklaart Coen. “We hadden het alleen nog niet aan de grote klok gehangen. De nieuwe functie past binnen de nieuwe strategie van Weinor. We zijn in transitie: van een Duits bedrijf met internationale klanten, naar een internationaal bedrijf, met ook meer focus op de lokale markten.” In zijn nieuwe functie is Coen verantwoordelijk voor de internationale markten. Naast Nederland en België nu ook voor Luxemburg, Noord-Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië.
Meer focus op sales
Internationaal gezien bediende Weinor tot nu toe haar klanten vanuit Keulen. “Keulen is en blijft ons hoofdkwartier, maar ons kantoor in Zwolle wordt ons internationale verkoopkantoor, met de nodige ondersteuning uit Keulen. Van daaruit werk ik aan het opzetten van partnerschappen in Europa en ontwikkel ik samen met onze partners lokale marktstrategieën. De focus ligt nu veel meer op sales. Om de toegenomen drukte de baas te kunnen, krijg ik ondersteuning vanuit Keulen”, licht Coen toe.
In het Verenigd Koninkrijk heeft Weinor een fysieke, supermoderne trainingslocatie. “Ook zijn daar salesmensen actief. Alle landen hebben één ding gemeen: er is ruimte voor groei. Duitse kwaliteit is een wereldwijd begrip. Bedenk dan dat de consument één of twee keer in zijn leven een terrasoverkapping koopt en daarom zijn geld aan iets hoogwaardigs wil besteden. Weinor vult die behoefte prima in.”
Outdoor Living is in beweging
Coen schetst hoe belangrijk de tuin en het balkon zijn geworden, als onderdeel van woongenot. “Met onze producten sluiten we naadloos aan bij de wensen van de consument in het midden en hoge segment. Aan onze producten, de kwaliteit en ons programma mag het niet liggen, de uitdaging is nu om er de juiste partners voor te vinden. Mijn taak is het om Weinor en nieuwe partners samen te brengen en samen met hen te groeien. Outdoor Living is in beweging en wij bewegen dynamisch mee!”
Zonwering Magazine wenst Coen Goorhuis heel veel succes in zijn nieuwe functie.
Meer nieuws
ZONWERING MAGAZINE is een uitgave van:

Contact
Draeckensteijn Media
Stekkenberg 11
6561 XE Groesbeek
T: +31 6 11704420
E: info@draeckensteijnmedia.nl