Belgische delegatie verandaspecialisten gastvrij ontvangen in Nederland
Totallux fungeerde als host voor het jaarlijkse congres van het NFVC
Op vrijdag 26 september stroomde de parkeerplaats van het Mitland Hotel in Utrecht al vol met auto’s met Belgische nummerborden. Zaterdagochtend volgden er nog meer. Het doel van het bezoek: deelnamen aan het jaarcongres van het NFVC, de Nationale Federatie van Veranda Constructeurs. Dit congres werd deze keer georganiseerd door het Nederlandse Totallux, dat met haar geavanceerd LED-verlichtingsoplossingen ook in de Belgische verandawereld furore maakt. We spreken Stephen Raithel van Totallux, over een zeer geslaagd weekend.
Over de NFVC
De Nationale Federatie van Veranda Constructeurs is de Belgische brancheorganisatie die verandabouwers, leveranciers en partners samenbrengt. De federatie staat voor kwaliteit, vakmanschap en innovatie in de verandabouwsector. Ze ondersteunt haar leden met advies, kennisdeling en netwerkmogelijkheden, en behartigt hun belangen bij overheden en andere instanties. Daarnaast promoot de NFVC duidelijke kwaliteitsnormen, zodat consumenten zeker zijn van een betrouwbare partner voor hun veranda of woninguitbreiding. Of het nu gaat om aannemers, fabrikanten of installateurs: de NFVC biedt een professioneel platform waar samenwerking en groei centraal staan. Stephen vertelt over het congres in Utrecht: “Ook deze editie van dit congres mocht gezien worden als een jaarvergadering, bedoeld om de onderlinge banden goed aan te halen, nieuwe leden voor te stellen, de branche te bespreken en het jaar door te nemen. De informele sfeer en gezamenlijke sociale activiteiten voerden de boventoon.”
Lunchen in Hotel Mitland met een prachtig zicht op de omringende natuur.
‘De informele sfeer en gezamenlijke sociale activiteiten voerden de boventoon’
Ook aan boord tijdens de boottocht werd er goed gezorgd voor de opvarenden.
Varend over de vecht is het aan dek relaxed socializen.
Bomvol programma vol interessante zaken en gezelligheid
In totaal was Totallux gastgever aan 45 partners en leden van de NFVC. “Onder partners verstaan we de leveranciers aan de vakhandel, de fabrikanten dus. Leden zijn de verandaspecialisten die inkopen, verkopen, assembleren en monteren”, legt Stephen uit. “De NFVC bestaat al 30 jaar en sinds 3 jaar hebben de leden een gezamenlijke website, namelijk outfluencers.be. Een mooi gevonden naam voor hetgeen zij te bieden hebben aan de eindgebruiker. Zaterdagochtend werd er geopend met het voorstellen van nieuwe leden, waarna een gastspreker de aanwezigen bijschoolde over digitale marketing. Daarbij werd er een aantal websites nader bekeken en kregen de toehoorders tips over het fenomeen ‘nudging’. Dit is een gedragspsychologisch principe waarbij mensen subtiel worden beïnvloed om bepaald gewenst gedrag te vertonen, zonder dat hun keuzevrijheid wordt weggenomen. Als verkoper stuur je op een aantal opties aan dus. Bijzonder interessant en nuttig binnen het salesproces, je kunt het zowel in de winkel als online inzetten.”
De zaterdag werd afgesloten met een sfeervol diner bij restaurant Humphrey’s in Utrecht.
De partners van de leden hebben zich van hun meest artistieke kant laten zien.
Ook de partners van de leden waren van harte welkom. Deze volgden een schilderworkshop, waarbij een typische bourgondische stijl schilderijen het thema vormde. Gezien de resultaten die dit opleverde, was ook dit een succes. Stephen vertelt verder: “De gezamenlijke lunch duurde tot 14:30 uur. Daarna stond er een touringcar klaar om het hele gezelschap naar Maarssen te brengen, om over te stappen op een boot. Tijdens een relaxte boottocht over de Vecht kon iedereen in alle rust socializen. De dag werd gastronomisch afgesloten met een heerlijk diner bij restaurant Humphrey’s, gelegen in het hart van Utrecht, in de werfkelders onder het stadhuis. Niet alleen het eten was goed, ook de locatie was enorm sfeervol.”
‘We zijn niet nieuw in de Belgische markt en hebben er al jaren een stevig netwerk’
Totallux liet zien met twee benen in de Belgische markt te staan
Op de vraag of Totallux zelf ook nog een presentatie heeft gehouden, zegt Stephen lachend “Nee, dit keer niet. Uiteraard hebben we Totallux kort voorgesteld, maar de meeste aanwezigen kennen ons al lang. We zijn niet nieuw in de Belgische markt en hebben er al jaren een stevig netwerk. Voor ons was het sociale karakter van deze bijeenkomst heel erg belangrijk. Door als gastgever op te treden en eens niet de nadruk op verkoop van onze kant te leggen -daar zijn beurzen als Zonwering Expo goed voor- kunnen we laten zien dat we ons verbonden voelen met wat er in België gebeurt. Daarmee dienden we ook de doelstellingen van dit congres, namelijk verbinding maken, informatie uitwisselen, kijken hoe je samen kunt groeien en samen slimmer kunt werken. De nadruk lag en ligt dus op ‘samen’.” Stephen kijkt terug op een geslaagd en druk weekend, dat in alle opzichten voor iedereen de moeite waard was.
Meer artikelen
ZONWERING MAGAZINE is een uitgave van:
Contact
Draeckensteijn Media
Stekkenberg 11
6561 XE Groesbeek
T: +31 6 11704420
E: info@draeckensteijnmedia.nl


















