Klanten van MERMET Europe krijgen één aanspreekpunt
Efficiënt werken in volledige synergie
Vanaf 4 april biedt Mermet Europe BV één enkel aanspreekpunt aan voor klanten die producten van Copaco Screenweavers, Mermet Sunscreen, Helioscreen en Screen Protectors bestellen. Dit zal het voor de klanten een stuk eenvoudiger maken. Tot recent had elk bedrijf onder Mermet Europe nog zijn eigen klantendienst en moesten klanten hun order plaatsen waar het zonweringsweefsel in kwestie gemaakt werd. De klantendiensten van de vier bedrijven smelten nu samen tot één dienst onder leiding van Shana Wolfs. Ze maakte de overstap van de buitendienst Sales naar de binnendienst. Bij het toewijzen van klanten aan haar medewerkers hield Shana zo veel mogelijk rekening met bestaande relaties: “De meeste klanten houden een voor hun vertrouwde contactpersoon zodat zowel zij als onze klantendienstmedewerkers een soepele overgang kunnen maken”, vertelt zij.
Volledig geautomatiseerd centraal magazijn
Mermet Europe implementeerde ook een nieuw modern ERP systeem om de orders mee te verwerken. Verder werden de voorraden van Copaco, Mermet Sunscreen en Helioscreen overgebracht naar het centrale magazijn van Mermet Europe in Bavikhove, België. Van daaruit zullen de klanten beleverd worden. Dit magazijn is momenteel in volle ontwikkeling. Zodra het volledig operationeel is, zal het uitgerust zijn met een geavanceerd AI-camerasysteem dat defecten binnen een fractie van een seconde kan detecteren. De gecontroleerde rollen worden vervolgens automatisch verpakt en door robots opgeslagen in speciaal ontworpen rekken. Deze robots zullen ook verantwoordelijk zijn voor het voorbereiden van bestellingen voor transport. Uiteindelijk zal dit resulteren in een snellere levertijd, terwijl klanten verzekerd blijven van producten van de hoogste kwaliteit.
Om logistieke redenen zullen de klanten van Screen Protectors vanuit het magazijn in Spanje worden beleverd. Dit zorgt voor acceptabele levertijden voor alle Europese klanten.

In het nieuwe, centrale magazijn zullen robots ingezet worden voor allerhande werkzaamheden.

Shana Wolfs heeft de leiding over de vier samengebrachte klantendiensten.
‘De klantendiensten van de vier bedrijven smelten nu samen tot één dienst onder leiding van Shana Wolfs’
Krachtige, nieuwe merkidentiteit
Mermet kondigt deze belangrijke stap aan als de afronding van het samenwerkingsproces tussen Mermet SAS, Copaco, Helioscreen en Screen Protectors, dat begon in 2020. Sindsdien werken de vier bedrijven steeds nauwer samen. Tijdens de R+T beurs in februari 2024 onthulden ze hun overkoepelende merk Mermet. De bestaande merkidentiteit werd grondig herzien, een verandering die zowel door klanten als medewerkers positief werd ontvangen.
De samengang van de klantendiensten en de ingebruikname van het centrale magazijn zullen de Mermet-bedrijven zeker in staat stellen hun klanten nog efficiënter te bedienen.
Over Mermet Europe
Mermet Europe BV is een vooraanstaande Europese producent van zonweringsweefsel en maakt deel uit van Hunter Douglas N.V., een Nederlandse multinational en wereldmarktleider op het gebied van zonwering en raambekleding. In 2024 werden vier merken samengevoegd tot één, onder de naam Mermet: Copaco (Bavikhove) en Helioscreen (Lokeren) uit België, Mermet (Les Avenières Veyrins-Thuellin) uit Frankrijk en Screenprotectors (Igualada) uit Spanje. Begin 2025 werd Mermet Europe BV opgericht als overkoepelende verkooporganisatie.
Meer artikelen
ZONWERING MAGAZINE is een uitgave van:

Contact
Draeckensteijn Media
Stekkenberg 11
6561 XE Groesbeek
T: +31 6 11704420
E: info@draeckensteijnmedia.nl