NederLux en Guillaume Janssen bundelen krachten onder de naam SolFaction
De confectieafdelingen van Guillaume Janssen en NederLux zijn officieel gefuseerd en gaan samen verder als SolFaction. Onder leiding van eigenaren Klaas-Jan Postma (NederLux) en Jos Stoit (Guillaume Janssen) ontstaat een sterke nieuwe speler in de zonweringsindustrie. SolFaction richt zich naast de rol- en couponverkoop van doeken, op de confectie van hoogwaardige zonweringsdoeken. Gezamenlijk een zeer sterke onafhankelijke confectioneur met het grootste aanbod van zonweringsdoeken; van gerecyclede PET-flessen, standaard acryl tot diverse Sergé en Soltis® collecties en zelfs stoffen voor binnenzonweringen.
De fusie is ingegeven door de wens om samen efficiënter en innovatiever te kunnen werken.
SolFaction biedt veel voordelen
- Betere service: De gecombineerde expertise van beide teams zorgt voor een verbeterde klantervaring. Van offerteaanvraag tot levering; SolFaction ondersteunt haar klanten op elk niveau en is toegewijd aan het leveren van maatwerk en kwaliteit.
- Snellere productie en levering: Met de twee productielocaties in Zeewolde en Zwolle kan SolFaction productieprocessen versnellen, wat resulteert in kortere doorlooptijden. Zo kunnen klanten sneller inspelen op de vraag naar zonweringsoplossingen, met de kortst mogelijke levertijden.
- Verbeterde efficiëntie en duurzaamheid: Door schaalvoordelen en geoptimaliseerde processen kan SolFaction duurzamer produceren en verlagen we de ecologische voetafdruk van onze activiteiten.
Over de eigenaren
Klaas-Jan Postma, eigenaar van NederLux: “Samen versterken we elkaar, waar NederLux beter ingericht was op rol-, couponverkoop en verlijmen is Guillaume Janssen meer gericht op speciale doekconfectie, screendoeken een breed scala aan acryldoeken.” Jos Stoit, eigenaar van Guillaume Janssen: “Door deze fusie is het mogelijk een extra stap te zetten op het gebied van screenconfectie, doordat we een deel van de acrylconfectie naar Zeewolde gaan verplaatsen is er extra ruimte en capaciteit in Zwolle vrijgekomen.” Met SolFaction willen Klaas-Jan Postma en Jos Stoit niet alleen hun vakgebied versterken, maar ook bouwen aan een betere toekomst voor de zonweringsindustrie in Nederland en daarbuiten.
Meer artikelen
ZONWERING MAGAZINE is een uitgave van:

Contact
Draeckensteijn Media
Stekkenberg 11
6561 XE Groesbeek
T: +31 6 11704420
E: info@draeckensteijnmedia.nl