Rubriek

Zonwering

Tekst: Jan Mol
Beeld: Draeckensteijn Media/GIBUS

16 oktober 2024

Deel dit artikel

Zo’n compleet assortiment, je zou er bijna keuzestress van krijgen

(Gelukkig heeft GIBUS daar goede oplossingen voor)

Een bezoek aan de showroom van GIBUS in Zwolle maakt duidelijk hoe veelzijdig het assortiment is. De merken GIBUS en Leiner zorgen voor een compleet programma, waarbij volledig in de behoefte van de klant wordt voorzien. “Daarbij hebben we voor de dealer de juiste tools om samen met de eindgebruiker de juiste keuze te kunnen maken”, zegt Emiel Tijssen van GIBUS. “Wij doen er op onze beurt alles aan om te helpen met een gedegen advies omtrent het te kiezen product.”

‘U spreekt met GIBUS Nederland’
In Zwolle werken specialisten op de binnendienst die zowel telefonisch als in de showroom de nodige support bieden. “We hebben tegenwoordig meerdere mensen op de binnendienst zitten, die zelf goed op de hoogte zijn van onze producten”, vervolgt Emiel. “Zelf adviseer ik ook en als binnendienst volgen wij de nodige praktijktrainingen. Dat geeft ons op onze beurt weer de mogelijkheid om het geleerde in de praktijk toe te passen. Niet alleen door dealers live te ondersteunen, maar ook door bijvoorbeeld naar onze scholingsmodellen voor dealers te kijken en deze waar nodig up to date te brengen met de laatste informatie.”

Of het nu gaat om een technische tekening in DWG-format, product handleidingen of het nieuwste marketingmateriaal, inclusief video en foto’s, je treft het allemaal in onze GIBUS Document Area aan.

Kilometers maken voor de klant
Ook de buitendienst van GIBUS weet van wanten en maakt met plezier de nodige kilometers om klanten op locatie te ondersteunen. Emiel licht toe: “Dat mag je heel breed zien. We geven training op locatie bij de dealer, gaan mee om een situatie te beoordelen, we geven tips hoe producten te monteren en als er service verleend moet worden, dan zijn onze buitendienstmedewerkers de stille vriend van de dealer. We noemen onze collega’s op de weg ook wel technisch commerciële mensen. Naast alle technische ondersteuning die ze bieden, verkopen ze natuurlijk ook de GIBUS en Leiner producten aan professionals in zonwering. We werken graag in partnerschap met onze klanten.”

Voortreffelijke digitale ondersteuning: Maker
Wie graag zelf grasduint tussen alle oplossingen en mogelijkheden kan dit vanuit de luie stoel doen. Voor de merken GIBUS en Leiner worden zowel digitale als niet digitale oplossingen geboden die het keuzeproces vereenvoudigen en versoepelen. Emiel: “Zo komt zowel de dealers als de consument op een comfortabele manier tot het juiste product.” Martijn Westenbrink neemt ons even mee langs alle mogelijkheden van Maker, de digitale configurator van GIBUS. “Onze dealers kunnen in Maker producten configureren voor de eindgebruiker en daarna visualiseren in 3D. Het systeem slaat de variabelen op die zijn ingegeven om tot het product te komen, waarna er eenvoudig een offerte gemaakt kan worden, voorzien van een duidelijke 3D-afbeelding van het product. De offerte blijft netjes in het systeem staan. Zodra een eindklant overgaat tot bestellen, dan kunnen de maten indien nodig worden aangepast voor een eindofferte, of er kan meteen met één druk op de knop besteld worden.”

‘De voorkant van Maker biedt een hele fijne gebruikersinterface waarmee laagdrempelig te werken is’

GIBUS Maker maakt het mogelijk om een product voor de klant te configureren en te visualiseren.

De Manifest en Portfolio boeken laten de klant thuis even wegdromen bij alle mogelijkheden.

Fouten voorkomen door digitaal te werken
Maker is een connected systeem. “De voorkant van Maker biedt een hele fijne gebruikersinterface waarmee laagdrempelig te werken is”, vervolgt Martijn. “Aan de achterkant is Maker gekoppeld aan andere digitale systemen bij GIBUS. Dat merk je bijvoorbeeld wanneer een bepaald doekdessin niet meer leverbaar is. Maker schrapt dit dan zelf uit de lijst met opties.” Maker maakt het leven van de dealers (de GIBUS Ateliers) op meerdere vlakken eenvoudiger. Het scheelt een boel eigen administratie, je hebt minder papier nodig en je kunt de consument beter bedienen. Ook op de bouwplaats is de invloed van Maker merkbaar. Martijn: “Wanneer je een offerte in Maker maakt voor meerdere zonweringen, dan kun je aangeven welk product bij welk raam hoort. Deze informatie wordt door GIBUS meegenomen als productreferentie. Op de bouwplaats scheelt dat enorm veel uitzoekwerk, je kunt meteen het juist product bij het juiste raam pakken.”

‘Wie graag thuis even lekker wil wegdromen bij al het moois dat GIBUS te bieden heeft, kan de Manifest en Portfolio boeken meenemen’

Een greep uit de inspirerende inhoud van het Portfolio boek.

GIBUS Document Area en Leiner OnLein
‘Document Area’ is een aparte website van GIBUS die, zoals de naam al doet vermoeden, de dealer werkelijk van elk soort document kan voorzien, met een druk op de knop. Emiel: “Of het nu gaat om een technische tekening in DWG-format, product handleidingen of het nieuwste marketingmateriaal, inclusief video en foto’s, je treft het allemaal in onze GIBUS Document Area aan. Dealers kunnen er zowel technisch als commercieel volledig mee uit de voeten. We moedigen onze klanten dan ook aan om meer gebruik te maken van onze marketinginstrumenten.”

Ook voor het merk Leiner is er een slimme, digitale oplossing. Via het download center OnLein kunnen technische tekeningen in Autocad formaat gedownload worden. “Je vindt er alles wat helpt om professioneler met onze Leiner producten te werken”, merkt Emiel op. “Ook kan er via OnLein besteld worden.”

Met deze keuzehulp formulieren kan de dealer samen met de klant alle mogelijkheden bekijken en keuzes afvinken.

Nog meer keuzehulp
Ook het keuzehulp formulier is een eenvoudig te gebruiken instrument om samen met de klant tot het juiste product te komen. Emiel zegt hierover: “Je kunt samen met de eindgebruiker door de verschillende productgroepen lopen, eigenschappen benoemen, keuzes aanvinken en zo ‘in de trechter’ tot een product komen dat helemaal voldoet aan de wensen en eisen van de eindgebruiker en past bij diens woonsituatie.”

Wie graag thuis even lekker wil wegdromen bij al het moois dat GIBUS te bieden heeft, kan de Manifest en Portfolio boeken meenemen. “Prachtige afbeeldingen geven een mooie inspiratie. Het zijn echt boeken die je thuis op de salontafel neerlegt om er af en toe eens doorheen te bladeren en te fantaseren hoe dit bij jou thuis zou staan. Je hebt nu eenmaal beslissers die er graag iets langer over doen”, schetst Emiel tot besluit. “We zeggen hier dan gekscherend: je hebt mensen die meteen weten wat ze willen en je hebt mensen die langer doen over het uitbroeden van het buitenleven ei…”

Meer artikelen

ZONWERING MAGAZINE is een uitgave van:

Contact

Draeckensteijn Media
Stekkenberg 11
6561 XE Groesbeek
T: +31 6 11704420
E: info@draeckensteijnmedia.nl

© Draeckensteijn Media 2024Design & beheer: IDEA 2

© Draeckensteijn Media 2024

Design & beheer: IDEA 2