Rubriek

Doek

Tekst: Jan Mol
Beeld: Draeckensteijn Media/Mermet

4 maart 2024

Deel dit artikel

Mermet is de nieuwe (en vertrouwde) naam in screenweefsels

Helioscreen, Copaco, Mermet en Screen Protectors bundelen hun krachten onder één noemer

Het waren klinkende namen in de wereld van screenweefsel, ieder met hun eigen collectie, allen met een topkwaliteit. Helioscreen (België), Copaco (België), Mermet (Frankrijk) en Screen Protectors (distributie Spanje), opererend onder de vlag van Hunter Douglas, zijn samengegaan onder de nieuwe naam Mermet. De krachten gebundeld, gebruik makend van de wereldwijde bekendheid van de merknaam Mermet en elkaars sterke punten. Een logische keuze die voor de nodige synergie gaat zorgen, vernemen we op R+T 2024 van Leo De Maeyer, Luc Janvier en Ann Van Neer.

Rebranding was een echte ’tour de force’
Dat voornoemde bedrijven zouden samengaan, stond vast. Hunter Douglas investeert in deze krachtenbundeling maar liefst 20 miljoen euro en wordt daarmee meer dan ooit dé referentie als het om screenweefsels gaat. Onder welke merknaam de alliantie moest plaatsvinden, werd pas later bekend. Luc Janvier: “Daar is uitvoerig marktonderzoek voor verricht. Uiteindelijk is besloten om te rebranden onder de naam Mermet, vanwege de meerwaarde die dit niet alleen in Europa biedt, maar ook op andere continenten.” Leo De Maeyer voegt toe: “Toen eenmaal bekend was dat Mermet de nieuwe naam zou worden, startte het proces van het ontwerpen van de nieuwe corporate identity. Met R+T 2024 in het vooruitzicht was dat eind vorig jaar een echte ’tour de force’.” De stand van Mermet deed niet vermoeden dat de rebranding bloed, zweet en tranen heeft gekost. “Aan alles is gedacht, tot in het kleinste detail”, vertelt Ann Van Neer, terwijl ze de menukaart omhooghoudt. “Ook dit soort kleine dingen zijn belangrijk.”

Vlnr.: Clément Fayol, Caroline Mermet, Leo De Maeyer, Ann Van Neer en Jonas Lefebvre.

‘Hunter Douglas investeert in deze krachtenbundeling maar liefst 20 miljoen euro’

Alle collecties samengebracht
De nieuwe Mermet collectie is een zorgvuldig geselecteerd pallet aan screendoeken, uit de collecties van de deelnemers aan het nieuwe pact. Leo De Maeyer: “Door de nieuwe collectie eenduidig en duidelijk herkenbaar te maken, maar ook productie en distributie te optimaliseren, marketing- en R&D-middelen te bundelen en alle kennis en expertise aan elkaar te koppelen, wil Mermet de klanttevredenheid naar een nog hoger niveau tillen.”

Toen eenmaal bekend was dat Mermet de nieuwe naam zou worden, startte het proces van het ontwerpen van de nieuwe corporate identity.

Nieuw centraal magazijn
Hunter Douglas, gesteund door grootaandeelhouder 3G, investeert onder andere in een nieuw centraal magazijn in Bavikhove (België) van 8.000 vierkante meter en in nieuwe software en nieuwe productielijnen (om de productie te optimaliseren en te verhogen) in de verschillende productiefaciliteiten in België en Frankrijk. De drie geïnterviewden zijn het unaniem eens over wat het nieuwe Mermet voor de klanten gaat betekenen: de vertrouwde kwaliteit in screenweefsel, prettige communicatie zoals reeds gewend en een verhoogde slagkracht die vooral de markt ten goede zal komen.

Meer artikelen

ZONWERING MAGAZINE is een uitgave van:

Contact

Draeckensteijn Media
Stekkenberg 11
6561 XE Groesbeek
T: +31 6 11704420
E: info@draeckensteijnmedia.nl

© Draeckensteijn Media 2025Design & beheer: IDEA 2

© Draeckensteijn Media 2025

Design & beheer: IDEA 2