Een parel van een zonweringbedrijf in hartje Limburg
KUBON in Sint Odiliënberg mag gezien worden
Voor Geert Fiddelaers en Angelique Knieps mag hun zonwering- en kozijnenbedrijf weliswaar gloednieuw zijn, onbekend in de branche zijn zij echter niet. Na vijftien jaar gewerkt te hebben in zonwering en overkappingen kwam er een mooie kans voorbij: de overname van een pand in sint Odiliënberg waarin voorheen een zonweringbedrijf was gevestigd. Na rijp beraad werd deze kans waargenomen en zo zag KUBON in januari van dit jaar het levenslicht. Met een duidelijke visie omtrent producten, klantbenadering en showroominrichting voeren Angelique en Geert hun jonge bedrijf. ZONWERING MAGAZINE ging op bezoek om het verhaal achter deze mooie stap te noteren.
Keuzes maken die ertoe doen
Vanaf de overname van het pand in januari 2023 tot en met de officiële opening in april 2023 is er enorm hard gewerkt. Er moesten veel keuzes gemaakt worden. Welke leveranciers mochten hun producten in de showroom presenteren, hoe dient de showroom ingericht te worden? KUBON ging niet over één nacht ijs. Geert en Angelique hebben goed gezien dat teveel merken opnemen averechts werkt. Geert: “We wilden bewust kiezen voor topmerken en deze in vol ornaat kunnen presenteren. Voor onze rolluiken en screens hebben we gekozen voor ROMA. Onze terrasschermen, serrezonwering en pergolaschermen worden door Lewens geleverd. Voor de overkappingen, al dan niet met lamellen, staat Palazzo hier centraal. Topmerken waar we ons goed bij voelen, die kwaliteit leveren en waarmee we onze klanten op de beste manier kunnen bedienen.”
Lewens, Roma en Palazzo zijn merken waar bewust voor gekozen is.
Smaakvolle inrichting
Bij binnenkomst in de nieuwe showroom valt het interieur als een warme deken over ons heen. Over alles is nagedacht en het geheel komt stijlvol en gebalanceerd over. In ons gesprek wordt snel duidelijk waar de professionaliteit in uitstraling vandaan komt: Angelique werkte in het verleden 10 jaar als ‘visual merchandiser’ voor kledingmerk Burberry. “Uiteraard heb ik mijn vakkennis omtrent het aankleden van winkels ook hier toegepast”, schetst Angelique. Het resultaat is schitterend, er is met oog voor detail gewerkt. Dat zie je terug in kleurgebruik, winkelmeubilair en opstelling van de producten. “Het is een lichte showroom geworden zonder visuele blokkades. Ik wil dat alles klopt, van het kopje waaruit je de koffie drinkt, tot aan de bekleding van de stoel waarop je zit.”
Even wegdromen onder een lamellendak, bij KUBON kan dat.
Alles voor de klant
“Als startend bedrijf is het toch wel spannend zodra je in overleg treedt met potentiële leveranciers. Gelukkig schonken de leveranciers die je hier ziet ons het volledige vertrouwen”, vertelt Geert. “Met de keuzes die we gemaakt hebben zijn we onderscheidend in onze producten. Daarmee kunnen we klanten die dat waarderen optimaal bedienen.” Angelique voegt toe: “We genieten echt van blije klanten en lopen graag een paar passen harder voor onze opdrachtgevers. Het geeft voldoening om hun huis mooier te maken en daarna die lach op het gezicht te zien.” Het werkplezier van de beide eigenaren vertaalt zich in een hartelijke showroomontvangst, een gedegen advies, de keuze voor mooie producten, professionele montage en een uitstekende service. Angelique: “Wat ik belangrijk vind is dat de ‘customer jouney’ vloeiend verloopt. Van het eerste telefoongesprek tot binnenkomst in de showroom, van montage tot service.”
Geert Fiddelaers en Angelique Knieps werken heel plezierig met de uitgebreide doekcollectie van Lewens.
Als visual merchandiser weet Angelique dat aandacht voor detail het verschil maakt.
‘Lewens huldigt het principe dat iedere dealer een eigen identiteit moet hebben’
De zonwering van het Duitse merk Lewens speelt een prominente rol bij KUBON. Gevraagd naar de redenen om voor Lewens te kiezen, antwoordt Geert: “Lewens biedt ons de mogelijkheid om voor bijna elke situatie een technische oplossing te hebben. De mogelijkheden zijn eindeloos, dat begint al bij het rijke kleurenpallet waaruit de klant standaard kan kiezen. Maar liefst 30 lakkleuren. De prijs-kwaliteitverhouding is ook enorm belangrijk, klanten betalen graag voor deze topkwaliteit, maar zeker niet teveel.” Lewens levert maar liefst 9 typen zonwering in 20 uitvoeringen. Ook over de doekcollectie is Angelique zeer tevreden: “Lewens heeft de grootste eigen doekcollectie in de markt, met smaakvolle kleuren en dessins. Tel daarbij dat de doeken met dubbel Tenara-garen gestikt worden en je zult begrijpen dat design en kwaliteit ook hier hand in hand gaan.”
Tot besluit zegt Geert: “We hebben echt onze eigen ideeën over de entourage waarin wij onze klanten willen ontvangen. Dankzij Angelique’s ervaring in het aankleden van winkelinterieurs zitten we er knap bij. Voor Lewens was dat geen probleem, die huldigen het principe dat iedere dealer een eigen identiteit moet hebben, waar zij als merk niet aan tornen. Ook dat is een fijn stukje vertrouwen naar hun klanten toe.”
Meer artikelen
ZONWERING MAGAZINE is een uitgave van:
Contact
Draeckensteijn Media
Stekkenberg 11
6561 XE Groesbeek
T: +31 6 11704420
E: info@draeckensteijnmedia.nl